ZMB6 to naturalny suplement składający się z połączenia cynku, magnezu oraz witaminy B6. Każdy z tych składników w tandemie działa lepiej dlatego też ich kompozycja w tego rodzaju suplemencie jest gwarancją maksymalnej efektywności. Cynk wspomaga układ odpornościowy oraz mięśnie, z kolei magnez odgrywa ważną rolę w metabolizmie i zdrowiu mięśni, jest również nieoceniony w zapewnianiu zdrowego snu. Witamina B6 z kolei łączy ich działanie i zwiększa dostarczenie energii do mięśni i całego organizmu.

Twórcy ZMB6 zgodnie twierdzą, że połączenie tych trzech składników w jednym suplemencie pozwala zwiększyć siłę mięśni, a także wytrzymałość, dodatkowo wpierają przyspieszenie regeneracji mięśni i poprawiają jakość snu. Jak wynika z niektórych badań, stosowanie tego rodzaju połączenia pozwala zwiększać poziom testosteronu oraz hormonu wzrostu, a dodatkowo wspomaga ono spadek masy tłuszczowej i lepszą wydajność sportową.

Jak wynika z testów, stosowanie suplementu ZMB6 nie ma działań nieporządnych, jednak jak w przypadku każdego przedawkowania, mogą pojawić się pewne skutki uboczne. Nadmiar cynku lub magnezu może objawiać się w postaci biegunki, nudności i skurczy, a przez pewien czas po nadmiernym spożyciu cynku, może pojawić się obniżona odporność organizmu oraz spadek poziomu dobrego cholesterolu HDL we krwi. Jedno z badań wykazało ponadto, że nadmierne stosowanie cynku, może mieć udział w zwiększaniu ryzyka nowotworu gruczoły krokowego, jednak ostatecznie wyniki te nie są do końca jasne. Co ważne, nadmiar witaminy B6 może mieć wpływ na uszkodzenie nerwów.

Suplement komponujący cynk, magnez i witaminęB6 może również reagować z niektórymi lekami na receptę jak antybiotyki, dlatego też warto skonsultować z lekarzem stosowanie ich podczas kuracji antybiotykami.

Cynk oraz magnez są uwalniane przez nasz organizm podczas pocenia się lub wraz z moczem, niemniej utrata ta jest z reguły tymczasowa. Niektórzy ludzie mają problemy z niskim poziomem magnezu na skutek stosowania niektórych leków lub z powodu stosowania nadmiernych ilości alkoholu. Najprostszym sposobem uzupełnienia tych braków jest odpowiednio zbilansowana dieta, która bogata jest w szpinak, migdały, orzechy nerkowca, pełne ziarna, fasole i rośliny strączkowe, które bogate są w magnez. Z kolei cynk znaleźć można w postaci ostryg, czerwonych mięs i drobiu, a witaminę B6 znajdziemy w rybach, owocach, ziemniakach i innych skrobiowych warzywach. Jeżeli jednak dieta nie jest wystarczająca na skutek zwiększonego zapotrzebowania, suplementacja ZMB6 jest jak najbardziej wskazana – warto ją jednak skonsultować z lekarzem.